עבודת בוגרים: שחמת הכבד – תרגום מחלה לשפת ביואורגונומי – שרה לבנה

כאשר מחלה כרונית גורמת לפציעה חוזרת ונשנית של הכבד ולהיווצרות צלקות, עלול להיגרם מצב הנקרא שחמת של הכבד. במצב זה, הרקמה הצלקתית גורמת לנזקים במרקם הכבד וחוסמת את זרימת הדם לאיבר. אובדן הרקמה הבריאה של הכבד מאט את תהליכי העיבוד של המזון וההורמונים ואת נטרול הרעלים המתרחשים בכבד הנורמלי. כמו כן מואט ייצור החלבונים וחומרים נוספים בכבד.

תרגום הטיפול הקונבנציונלי והטיפול ברפואה משלימה לשפת הביואורגונומי:

מובאת טבלת השוואה של הטיפולים השיטות השונות.

לפני תחילת הטיפול הביואורגונומי יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. הגנות, האם מותר לבדוק,
  2. האם מותר לטפל, בקשה אנרגטית לעזרה בטיפול,
  3. קוד דיוק עפעוף,
  4. טיפול בפחד של מטפל ממטופל ושל מטופל ממטפל.
  5. אם אין מידע מקדים ורק יודעים שהמטופל סובל ‘משחמת הכבד’, ניתן לעפעף על הטבלה כדי לדעת במה צריך לטפל וכיצד.

טבלת השוואה בין סוגי הטיפולים:

 

האיבר טיפול קונבנציונלי טיפול משלים טיפול בביואורגונומי
1 במחלה – שחמת הכבד אין אפשרות לרפא דיקור, צמחי מרפא חמסה על הכבד, חמסה על חוליות T-4, T-5. החזרת שדות אנרגיה לכבד, טיפול במרידיאן הכבד ובמרידיאן כיס המרה. טיפול בצ’אקרת מקלעת השמש, פתיחת קוד תקין של הכבד, פתיחת קוד אוטומטי של הגוף, טיפול בכעסים, טיפול בפחדים, בדיקה/טיפול בכליה מורמת.
2 טיפול בגורמי המחלה
2.א שתיית  אלכוהול הפסקת שתיית אלכוהול, טיפול מונע לסימפטומים. הפסקת השתייה ע”י דיקור מונע ותוספי מזון כאב שבאהבה בין המטופל לבין הצורך לשתות, חמסה על דיכאון, חמסה על חוליותC-1 .
2.ב צהבת הטיפול בתרופות אנטי ויראליות או בסטרואידים דיאטה, צמחי מרפא, שטיפות מעיים או חוקן, הגדלת צריכת נוגדי חמצון, דיקור סיני תומך. בדיקה (כן/לא/אחוז ) לגבי כל אחת מהתרופות/צמחי המרפא, בדיקת מינון ויצירת ענן טיפולי.חוקן אנרגטי.
2.ג מחלות תורשתיות (רשימה בסעיף ב.2.ג) טיפול קונבנציונלי במחלה התורשתית טיפול במחלה בשיטות מקובלות ברפואה משלימה. עפעוף על רשימת המחלות התורשתיות וטיפול ביואורגונומי לפי סוג המחלה שיתגלה.
2.ד דרכי מרה חסומות פתיחת החסימה בדרכי המרה, לרוב בצורה אנדוסקופית. דיקור מיסוס  אבני מרה בעזרת אמבט גלים אנרגטי. טיפול בכיס המרה באמצעות צנתר אנרגטי.
2.ה בתינוקות, דרכי המרה אינן קיימות או פגועות ניתוח המאפשר זרימת מיצי המרה מהכבד. דיקור חמסה על דרכי המרה. בקשה אנרגטית להשלמת ושלמות דרכי המרה בלויי ציור אנרגטי+משלים ושליחה לכוכב פטרוזיליה.
2.ו דלקת בדרכי המרה מתן נוזלים תוך ורידי ואנטיביוטיקה דיקור ולקיחת ויטמינים נוגדני חמצון חמסה על דרכי המרה, טיפול במרידיאן כיס מרה. מתן מיאלין במינון מתאים.
2.ז תגובה חריפה לתרופות הפסקת התרופות ניקוי רעלים באמצעות דיקור וצמחי מרפא. אינפוזיה אנרגטית, כאב שבאהבה עם התרופות
2.ח חשיפה לרעלים הפסקת החשיפה לרעלים מתן ‘טוניק כבד חמסה על הרעלים, ערבולם עם משלים אנרגטי ושליחה לאור.
2.ט התקפי לב צינתור. טיפול במניעת התקפי לב בשיטה מקובלת בתחום. חמסה על הפחד לאהוב, מתן מיאלין, שימוש בצנתר אנרגטי לפתיחת חסימות
3 טיפול בתסמינים: שתי בעיות עיקריות גורמות להופעת תסמינים, אובדן תפקודי הכבד והרס רקמת הכבד בגלל הצטלקות
3.א גרד משחות וקרמים להקלה על הגרד טיפול העודף חום ע”י דיקור טיפול בפחדים, אמבט אלוורה אנרגטי, מתן מיאלין במינון הנכון. השוואת תדרים. טיפול בנקודות פתיחה ופחדים של מערכת העור.
3.ב בצקת דיאטה דלת מלח ותרופות דיקור וצמחי מרפא איזון נוזלים ע”י דקר ונקז.
3.ג תפקוד מנטלי דיאטה דלת חלבונים וטיפול תרופתי דמיון מודרך, ייעוץ תזונה טיפול בהפרעות אנרגטיות, ניתוק תלות אנרגטית. חמסה על מערכת המוחות
3.ד הצטברות רעלים תרופות משלשלות למניעת ספיגת רעלים וזירוז פינוי מהגוף חליטות צמחים, דיאטה ללא מוצרי חלב, ניקוי כבד בכל בוקר אינפוזיה אנרגטית, חוקן אנרגטי.
3.ה יתר לחץ דם טיפול תרופתי להקטנת הלחץ בוריד השער (כלי הדם מרכזי שמנקז את הכבד). דיקור, צמחי מרפא, תזונה. צנתר אנרגטי לפתיחת וריד השער.
3.ו מצבי זיהום טיפול תרופתי. בליעת ויטמין  C, Bקומפלקס, חליטה של זרעי אשכולית אנטיביוטיקה אנרגטית לווריד. חמסה על הגורם לזיהום. חמסה על הפחד להיות ללא זיהום.
3.ז דימומים תרופות להורדת לחץ דם, טיפול בורידים המדממים באמצעות זריקות, טיפול בוויטמיןK , עירוי פלסמה, הפעלת לחץ חתך מדמם. טיפול בוויטמין  K עירוי פלסמה אנרגטי, חמסה על הפחד מירידה בלחץ הדם. מיאלין להרגעה.
4 טיפול בסיבוכים הנובעים משחמת במצב סופני
4.א דליות דליות (ורידים נפוחים) מתפתחות מאחר שעקב ההצטלקויות של הכבד אין הדם יכול לזרום באופן תקין דרך הכבד.
חבישה בעזרת ניתוח אנדוסקופי. (בעזרת צינורית גמישה המוחדרת במורד הלוע והוושט למקום הדליה, חובשים את בסיס הדליה) הנחת קומפרסים קרים עם חומץ תפוחים. עיסוי ליטופי (קל ביותר) ביצוע התהליך הקונבנציונאלי המתואר בצורה אנרגטית.
סקלרותרפיה.(מזריקים לתוך הדליות חומר שגורם לדם להיקרש. נוצרת רקמה צלקתית המסייעת לעצור הדימום( עיסוי ליטופי (קל ביותר) (ביצוע התהליך הקונבנציונאלי המתואר בצורה אנרגטית) מזריקים לתוך הדליות חומר אנרגטי שגורם לדם להיקרש
צינורית עם בלון. (דרך הלוע מחדירים צינורית שבקציה בלון. במיקום של הדליה מנופח הבלון ומפעיל לחץ על הדליה. הדימום נעצר) דיאטה נגד דליות (ביצוע התהליך הקונבנציונאלי המתואר בצורה אנרגטית) דרך הלוע מחדירים צינורית אנרגטית שבקציה בלון. במיקום של הדליה מנופח הבלון ומפעיל לחץ על הדליה.
ניתוח הסטה בעזרת סטנט, (מועברת לרוחב הכבד צינורית מתכתית שתחבר שני ורידים, וריד השער ווריד הכבד. נוצר נתיב חדש לזרימת הדם) (ביצוע התהליך הקונבנציונאלי המתואר בצורה אנרגטית) ניתוח הסטה בעזרת סטנט אנרגטי.
4.ב הצטברות נוזלים הצטברות נוזלים (מיימת Ascites ) – סיבוך משמעותי, נוזלים המצטברים בבטן עלולים להזדהם וכן להקשות על הנשימה והאכילה.
הגבלת השימוש במלח נתרן שבמזון. שתיית תה קינמון וציפורן, חמסה על הפחד מחוסר מלח נתרן, כאב שבאהבה עם מלח נתרן
נטילת טבליות משתנות, (דוגמת פורוסמיד או ספירונולאקטון) אכילת מזונות משתנים כגון פטרוזיליה. בדיקה התאמה אנרגטית של התרופות הקונבנציונליות. ובחירת התרופה בעלת באחוז הגבוה ביותר. בדיקת מינון נדרש (כמות, תדירות), בניית ענן טיפולי שידאג למתן התרופה.
ניקוז עודפי הנוזלים מהבטן אחת למספר שבועות. לחילופין ניתן לבצע ניתוח הסטה בעזרת סטנט. שתון הצטברות נוזלים על ידי צמחי מרפא ודיקור. ביצוע בדיקת כן/לא לגבי הטיפולים (ניקוז/סטנט/דיקור) וכן בדיקת אחוזי הצלחה. ביצוע הטיפול היעיל יותר ברמה אנרגטית.
4.ג אנצפלופתיה אנצפלופתיה, חולים שסובלים משחמת הכבד עלולים לפתח גם אנצפלופתיה (מחלה שפוגעת בתפקוד המוח). הצטברות הרעלים עלולה לפגוע במח ולהתבטא בבלבול, טשטוש, ובשלב מתקדם להביא לתרדמת.
תרופות אנטיביוטיות טיפולים המיועדים להגביר פינוי אמוניה מהגוף. תרופה אנטיביוטית אנרגטית
ריקון המעיים (על ידי תרופות משלשלות) חוקן אנרגטי
4.ד כבד מסכן חיים נפגע על ידי הצטלקויות מהותיות ועלול לחדול לתפקד
השתלת כבד דיקור וצמחי מרפא,טיפול ב NAC. השתלת איבר ברמה אנרגטית

 

הליך טיפולי כללי:

  1. “חמסה” על נוגדי אלכוהוליזם כרוני, טיפול בהתמכרות לאלכוהול, כאב שבאהבה בין המטופל להוריו, הנדסת מחשבות על המחשבות הקשורות להתמכרות.
  2. “חמסה” על צהבת [מחלה ויראלית כרונית] פחד מנגיפי הפטיטיס מסוגB, C ו D. כאב שבאהבה עם הנגיפים וניתוק אנרגטי.
  3. מציאה העץ המשפחה אדם שנפגע בכבד ומעביר את הפגיעה בכבד למטופל.
  4. “חמסה” על ציסטיק פיברוזיס.
  5. “חמסה” על הפחד מ-100% מאלפא 1 אנטיטריפסין.
  6. “חמסה” על גלקטוסמיה שמאופיינת בצבירת עודף של רב-סוכרים בכבד. כאב שבאהבה בין הסוכרים לכבד, פחד של הסוכרים לעזוב את הכבד פחד של הכבד לעזוב את הסוכרים.
  7. “חמסה” על מחלת וילסון בה אוגרים נחושת בכבד, במוח, בכליות ובקרנית העין.
  8. “חמסה” על המוכרומטוזיס, יותר מדי ברזל נספג לגוף בדרכי העיכול והוא שוקע בכבד ובאיברים אחרים כמו הלבלב, העור, פנים דרכי העיכול, הלב ובלוטות הפרשה. יצירת מתקן אנרגטי לניקוז הברזל.
  9. “חמסה” על דרכי מרה חסומות (דרכי המרה מובילות את נוזל המרה מהכבד למעי). פתיחתן באמצעות צנתר אנרטי.
  10. “חמסה” על דרכי מרה אצל תינוקות שאינן קיימות או פגועות. הדבר גורם למיצי מרה לחזור אל תוך הכבד ולהיווצרות שחמת. תינוקות אלה סובלים מצהבת בחודש הראשון לחייהם. לעיתים ניתן לסייע להם באמצעות ניתוח שבו יוצרים דרכי מרה חדשות שמאפשרות את זרימת מיצי המרה מהכבד. [השתלה אנרגטית של צינורות מרה] פתיחה באמצעות צנתר את החסימה.
  11. “חמסה” על דלקת בדרכי המרה או חסימתן עלולה להיגרם עקב מחלת כבד בשם ‘שחמת מרתית’ ראשונית. סוג נוסף של ‘שחמת מרתית’ עלול להיגרם אחרי ניתוח כריתת כיס מרה במהלכו מבצעים קשירה של צינוריות המרה.
  12. “חמסה” על נקודת ניקוז רעלים שבבית החזה לשם ניקוז תרופה שיצרה תגובה חריפה, ובשל חשיפה ממושכת לרעלים סביבתיים.
  13. “חמסה” על התקפי לב חוזרים שגורמים גודש בכבד.
  14. “חמסה” על אובדן תפקודי הכבד והרס רקמת הכבד בגלל הצטלקות.
  15. “חמסה” על עייפות, אובדן תאבון, בחילות ואובדן משקל.
  16. “חמסה” על מחסור בדם ובחלבונים שמיוצרים ע”י הכבד.
  17. “חמסה” על בצקות ברגליים או בבטן, “חמסה” על נקזים לניקוז הנוזלים
  18. “חמסה” על תפקודי הקרישה שמתבטאת בדימומים במקומות שונים בגוף.
  19. “חמסה” על לתרדמת.
  20. “חמסה” על הצטברות רעלנים במוח הגורמים לנטייה להזניח את המראה החיצוני, חוסר קשב, שכחה, חוסר ריכוז או שינוי בהרגלי השינה.
  21. “חמסה” על לחץ על כלי הדם, העוברים בכבד הינו בעיה משמעותית. המחלה גורמת להאטה בזרימת הדם ונוצר לחץ על וריד השער (שמוביל את הדם ממערכת העיכול לכבד). עקב כך ורידים אחרים מקבלים כמות דם גדולה מהרגיל. ורידים אלו הם בעלי דפנות דקות ואינם מסוגלים להכיל כמות דם רבה. עקב כך הם מתנפחים ונוצרות דליות. מקומות אופייניים להיווצרות דליות בעת שחמת הכבד הם הושט והקיבה. הדליות עלולות לפקוע ואז נוצר שטף דם שעלול להעמיד את חיי החולה בסכנה.
  22. “חמסה” על גרד – משחות וקרמים להקלה על הגרד.
  23. “חמסה” על בצקת (צבירת המים בגוף) – דיאטה דלת מלח ותרופות, טיפול בנקזים.
  24. “חמסה” על הצטברות רעלים – תרופות משלשלות למניעת ספיגת רעלים וזירוז פינוי.
  25. “חמסה” על יתר לחץ דם – טיפול תרופתי להקטנת הלחץ בוריד השער.
  26. “חמסה” על מצבי זיהום – טיפול תרופתי.
  27. “חמסה” על דימומים – תרופות להורדת לחץ דם, טיפול בורידים המדממים באמצעות זריקות, טיפול בוויטמיןK , עירוי פלסמה, הפעלת לחץ חתך מדמם.
  28. “חמסה” על טיפולבסיבוכים הנובעים משחמת במצב סופני.
  29. “חמסה” על טיפול בדליות (ורידים נפוחים) בוושט, שמתפתחות מאחר שעקב ההצטלקויות של הכבד אין הדם יכול לזרום באופן תקין דרך הכבד.
  30. “חמסה” על חבישה בעזרת ניתוח אנדוסקופי. בעזרת צינורית גמישה המוחדרת במורד הלוע והוושט למקום הדליה, חובשים את בסיס הדליה.
  31. “חמסה” על סקלרותרפיה, מזריקים לתוך הדליות חומר שגורם לדם להיקרש. נוצרת רקמה צלקתית המסייעת לעצור הדימום.
  32. “חמסה” על צינורית עם בלון. דרך הלוע מחדירים צינורית שבקציה בלון. במיקום של הדליה מנופח הבלון ומפעיל לחץ על הדליה. הדימום נעצר.
  33. “חמסה” על ניתוח הסטה בעזרת סטנט, מועברת לרוחב הכבד צינורית מתכתית (סטנט) במטרה לחבר שני ורידים גדולים, וריד השער (וריד גדול הנושא דם מן הקיבה והמעיים אל הכבד) ווריד הכבד. נוצר נתיב חדש לזרימת הדם.
  34. “חמסה” על טיפול בהצטברות נוזלים (מיימת Ascites ) – סיבוך משמעותי, נוזלים המצטברים בבטן עלולים להזדהם וכן להקשות על הנשימה והאכילה. טיפול בנקזים בכדי לנקז את הנוזלים.
  35. “חמסה” על ניקוז עודפי הנוזלים מהבטן אחת למספר שבועות, על ידי החדרת צינוריות. לחילופין ניתן לבצע ניתוח הסטה בעזרת סטנט (TIPSS).
  36. “חמסה” על טיפול באנצפלופתיה – הצטברות הרעלים עלולה לפגוע במח ולהתבטא בבלבול, טשטוש, ובשלב מתקדם להביא לתרדמת.
  37. “חמסה” על הגבלת השימוש במלח נתרן שבמזון.
  38. “חמסה” על נטילת טבליות משתנות, דוגמת פורוסמיד או ספירונולאקטון.
  39. “חמסה” על תרופות אנטיביוטיות
  40. “חמסה” על ריקון המעיים על ידי תרופות משלשלות.
  41. “חמסה” על השתלת כבד.
  42. “חמסה” על צהבת – טיפול בגורם המחלה ע”י התאמת דיאטה אישית, התאמת צמחי מרפא, שטיפות מעיים או חוקן לפי הצורך, הגדלת צריכת נוגדי חמצון שתפחית את הנזק לתאי כבד מפני רדיקלים חופשיים, טיפול בדיקור סיני תומך.
  43. “חמסה” על דרכי המרה אינן קיימות או פגועות (גורם למיצי מרה לחזור אל תוך הכבד), קיים בתינוקות – דיקור.
  44. “חמסה” על דלקת בדרכי המרה – דיקור, ויטמינים נוגדני חמצון (הגדלת צריכת נוגדי חמצון תפחית את הנזק לתאי כבד מפני רדיקלים חופשיים).
  45. “חמסה” על חשיפה ממושכת לרעלים סביבתיים – מתן ‘טוניק כבד‘  (מכיל חומרים מזינים החיוניים התומכים ביכולת הכבד לפרק ולהפריש רעלים.(
  46. “חמסה” על התקפי לב חוזרים שגורמים גודש בכבד – טיפול במניעת התקפי לב בשיטה מקובלת בתחום.
  47. “חמסה” על תפקוד מנטלי – דמיון מודרך, ייעוץ תזונה.
  48. הצטברות רעלים – חליטות צמחים, דיאטה ללא מוצרי חלב, ניקוי כבד בכל בוקר (לערבב יחד כף שמן זית, מיץ מחצי לימון, חצי כוס מים ולשתות).
  49. “חמסה” על מצבי זיהום – בליעת ויטמין C, B קומפלקס, חליטה של זרעי אשכולית.
  50. “חמסה” על דימומים – טיפול בוויטמין K .
  51. “חמסה” על טיפול בדליות (ורידים נפוחים) – הנחת קומפרסים קרים עם חומץ תפוחים, עיסוי ליטופי (קל ביותר), דיאטה נגד דליות.
  52. “חמסה” על טיפול בהצטברות נוזלים – שתיית תה קינמון וציפורן, אכילת מזונות משתנים כגון פטרוזיליה, שתון הצטברות נוזלים ו\או ליזע את הנוזלים מהגוף על ידי צמחי מרפא ודיקור.
  53. “חמסה” על טיפול באנצפלופתיה, – טיפוליםהמיועדים להגביר פינוי אמוניה מהגוף כגון מלח יציב של אורניטין וחומצה אספרטית
  54. “חמסה” על טיפול בכבד שעלול לסכן חיים – טיפול בנאצטיל-ל-ציסטאין NAC